ေဆာင္းပါးမ်ား

လူငယ္ ၀ါသနာႏွင့္ အနာဂတ္

လူငယ္

လူငယ္ဆိုတာ လူျဖစ္စဥ္ သမိုင္းတစ္ေလွ်ာက္မွာ ထာ၀ရ ပါ၀င္ေနမယ့္သူေတြ ျဖစ္တယ္။ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ လူ႔သက္တမ္းမွာ ေမြးစအရြယ္၊ ကေလးသူငယ္အရြယ္၊ လူပ်ဳိ အပ်ဳိေပါက္အရြယ္၊ လူငယ္၊ လူလတ္၊ လူႀကီး စသျဖင့္ အသက္အပိုင္းအျခားအလိုက္ ေခၚေ၀ၚ သတ္မွတ္ၾကတယ္။ လူတိုင္းဟာ လူငယ္ဘ၀ကို မလြဲမေသြ ျဖတ္သန္းရတယ္။ Teenage လို႔ ေခၚတဲ့ ၁၃ ႏွစ္ (Thirteen) မွ ၁၉ ႏွစ္ (nineteen) အရြယ္ကို သာမန္အားျဖင့္ လူငယ္လို႔ ေခၚလို႔ရတယ္။ ၿမီးေကာင္ေပါက္အရြယ္၊ လူလားေျမာက္တဲ့အရြယ္ကို လူငယ္လို႔ ေခၚၾကတာပဲ။

ကြၽန္ေတာ္ သတင္းစာဖတ္သမား

ငယ္စဥ္ကေန ဒီေန႔အထိ အျမဲမျပတ္ ဖတ္ျဖစ္ေနတဲ့ စာကေတာ့ သတင္းစာေတြပါပဲ။

သတင္းစာဆရာႏွင့္ သတင္းေထာက္

လြန္ခဲ့ေသာ (၇၇ ႏွစ္) (၂၆-၂-၁၉၃၈) ေန႔စြဲျဖင့္ သတင္းစာဆိုင္ရာ စာအုပ္တစ္အုပ္ ထြက္ရွိလာသည္။ တိုးတက္ေရးဦးစိန္ (ဦးပဂ်ီငို) က အခမဲ့ ထုတ္ေ၀လိုက္သည့္ သတင္းစာဆရာႏွင့္ သတင္းေထာက္။

အေဖာ္မဲ့သြားတဲ့အခါ

“ေလာကႀကီးဟာ ႏွစ္ေယာက္ရွိမွ ေပ်ာ္စရာေကာင္းသတဲ့”။ ကြၽန္ေတာ္ ငယ္ငယ္ကတည္းက  အဲဒီအဆိုကို ၾကားခဲ့ဖူးတယ္။ ဆရာတစ္ေယာက္က စာသင္ရင္းနဲ႔ ထည့္ေျပာသြားခဲ့တဲ့ အဆိုေလးပါ။ ဟုတ္ပါတယ္။ အႁမႊာပူးေတြကလြဲရင္ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ တစ္ေယာက္တည္း ေလာကကို ေျခစခ်ခဲ့ၾကတာပါ။ တစ္ေယာက္တည္း ၾကာၾကာမေနႏိုင္တဲ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ေတြ အေဖာ္မိတ္ေဆြ၊ အေပါင္းအသင္း ရွာခ်င္လာၾကပါတယ္။
 

အေျခခံမဲဆႏၵရွင္စာရင္းမ်ားႏွင့္ ကုိယ္စီေရြးခ်ယ္ခြင့္

အေထြေထြေရြးေကာက္ပြဲမ်ား က်င္းပဖုိ႔ လပုိင္းသာလုိေတာ့တဲ့အခ်ိန္မွာ အေျခခံမဲဆႏၵရွင္စာရင္း ျပဳစုျခင္းလုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ေဆာင္လ်က္ရွိရာ မဲေပးခြင့္ရွိသူ ႏုိင္ငံသားမ်ားအေနနဲ႔  မဲစာရင္းမ်ားကုိ သြားေရာက္ၾကည့္႐ႈမႈမ်ား ျပဳလုပ္ဖုိ႔ လုိအပ္လာပါတယ္။
 
 

မဂၤလာပါ

(၁)
 
ႏိုင္ငံအသီးသီးရွိ လူမ်ိဳးအသီးသီးတို႔ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး ေတြ႕ဆံုၾကသည့္အခိုက္ ႏႈတ္ခြန္းဆက္ျခင္းကို ကုိယ္စားျပဳေသာ ေ၀ါဟာရကိုယ္စီ ရွိၾကပါလိမ္႔မည္။ ျမန္မာတို႔၏ မ်က္ေမွာက္ကာလ လူေနမႈနယ္ပယ္၌ တစ္ဦးႏွင္႔ တစ္ဦး ေတြ႕ဆံုၾကသခိုက္ အမ်ားဆံုးႏႈတ္ခြန္းဆက္သေလ႔ရွိေသာ စကားတစ္ခြန္းက “မဂၤလာပါ” ျဖစ္မည္ထင္ပါ၏။
 
ျမန္မာတို႔၏ႏႈတ္၌ “မဂၤလာ” ဟု အသံုးတြင္က်ယ္ေနေသာ္လည္း ပါဠိေ၀ါဟာရ အစစ္က “မဂၤလ” ျဖစ္သည္။ ပါဠိ၌ “မဂၤလာ” ဟုမရွိ။ “သာသန” ကို “သာသနာ” ဟု ေခၚေ၀ၚသံုးစြဲေနၾကသကဲ႔သုိ႔ “မဂၤလ” ကိုပင္ “မဂၤလာ” ဟု သံုးစြဲေနၾကျခင္းျဖစ္သည္။ 

စစ္မွန္တဲ့ ပညာေရး

‘ပညာျမင့္မွ လူမ်ဳိးတင့္မည္’ ဆိုတဲ့ စကားကို လူတိုင္းၾကားဖူးၿပီးသား ျဖစ္မွာပါ။

ေမွာက္ထားေသာ အိုး

(၁)

ပညာေရးဘ၀တြင္ ေက်ာင္းသားကို “ေမွာက္ထားေသာအိုး” တစ္လံုးအျဖစ္ ဘယ္ေသာအခါမွ မသတ္မွတ္သင့္ပါ။ ေက်ာင္းသားသည္ ဘာမွမသိေသာ၊ ဘာမွမရွိေသာ လူသားတစ္ဦးမဟုတ္။

ဆရာမ်ားေျပာသမွ် ထည့္ေပးသမွ်သာ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ ရရွိႏိုင္သည္ဟူေသာ အယူအဆသည္ ဆရာကိုလြန္ကဲစြာ အထင္ႀကီးေသာ အယူအဆ ျဖစ္ပါသည္။ ယေန႔ေခတ္ပညာေရးသည္ သင္ၾကားေရးထက္ သင္ယူေရးကိုသာ ဦးစားေပးသည့္ ပညာေရးျဖစ္သည္။

အနာဂတ္ေစ်းကြက္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍

ေငြေၾကးေစ်းကြက္ သေဘာတရားေတြနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ စာေရးသူတို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံသားေတြ အေနနဲ႔ အသိပညာ အင္မတန္ နည္းပါးေသးတယ္လို႔ေျပာရင္ လြန္မယ္မထင္ပါ။ အဓိကကေတာ့ မိမိႏိုင္ငံသားေတြကို အသိပညာ နည္းပါးေအာင္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့တဲ့ လြဲမွားတဲ့ စီမံခန္႔ခြဲမႈရဲ႕ အက်ဳိးဆက္ ျဖစ္ပါတယ္။ မၾကာမီ ဒီႏွစ္ေအာက္တိုဘာလကေန စတင္ၿပီး ရန္ကုန္စေတာ့အိတ္ခ်ိန္းေစ်းကြက္ စတင္ေတာ့မယ္လို႔ ေၾကညာထားၿပီးျဖစ္တယ္။ သို႔ေပမဲ့ မိမိႏိုင္ငံသားေတြကို အသိပညာေပးမႈ ဘယ္ေလာက္အတိုင္းအတာအထိ လုပ္ေဆာင္ၿပီးပါၿပီလဲ။ အသိပညာေပးမႈ အားနည္းရင္ အတိတ္ကာလမွာ စာေရးသူတို႔ ႏိုင္ငံသားေတြ ေငြေၾကးဆံုး႐ႈံးမႈေတြ ျဖစ္ခဲ့သလို အခုလည္း ဆက္ၿပီးျဖစ္ၾကဦးမွာ ေသခ်ာတယ္။ စာေရးသူကေတာ့ မိမိႏိုင္

ေညာင္ေရသြန္းၾက ကဆုန္လ

ကဆုန္ဟူေသာ ေ၀ါဟာရ

‘မိုးသားက်ဴးစ၊ ကဆုန္လကား၊ ေလာကထြတ္ထား၊ ဘုရားသခင္၊ ေရႊပလႅင္ထက္၊ ေရႊပင္ေရာင္ေတာက္၊ ေညာင္ေတာ္ေအာက္၀ယ္၊ ေပါက္သည္ကိုမူ၊ အေၾကာင္းယူ၍၊ ပဥၥဴလွရာ၊ ၀န္းတကာကို၊ ျမဴတာတေကာင္း၊ ခသင္းေတာင္း၀ယ္၊ ေသာင္းေလာင္းေရျပည့္၊ ၿဖိဳးမွ်ထိလ်က္’
(ဦးေအာင္ႀကီးဆို ကဆုန္လဘြဲ႕)

‘တန္ခူးေရကုန္၊ ကဆုန္ေရခန္း’
‘ကဆုန္၊ နယုန္...ေဆြ႕ေဆြ႕ခုန္’
‘ကဆုန္လတြင္း၊ ေျမသင္းပ်ံ႕ပ်ံ႕မိုးနံ႔နံ႔’

ျမင့္တက္ေနသည့္ ကုန္ေစ်းႏႈန္းႏွင့္ အေၾကာင္းရင္းမွန္

ႏုိင္င့ံ၀န္ထမ္း လစာေတြကုိ ဧၿပီလကုန္မွာ တုိးျမႇင့္ေပးဖုိ႔ အတည္ျပဳခ်က္ေတြ ထြက္လာၿပီးေနာက္ပုိင္း အမ်ားခန္႔မွန္းထားတဲ့အတုိင္း ကုန္ေစ်းႏႈန္းေတြ ျမင့္တက္လာတယ္ဆုိတဲ့ အသံေတြ က်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္ ၾကားလာခဲ့ရပါတယ္။

ေဇာ္ဂ်ီ၏ ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္း ကဗ်ာ့ပုံရိပ္

ဆရာႀကီးမိႈင္း၏ ေလးခ်ဳိး၊ ေဒြးခ်ဳိးမ်ားသည္ ေရွးက စာမ်ားကဲ့သို႔မဟုတ္ ျမန္မာျပည္ႏွင့္ ျပည္သူလူထု၏ သုခဒုကၡအေၾကာင္းကို အမ်ားအျပား စပ္ဆိုခဲ့ေသာ ကဗ်ာမ်ားျဖစ္သည္မွာ ထင္ရွားလွပါသည္။

ဆရာႀကီး၏ ကဗ်ာမ်ားသည္ ေပ်ာ္ရ႐ုံ လြမ္းရ႐ုံ၊ ကာရန္အလွအပသက္သက္ မဟုတ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံႏွင့္ တုိင္းသူျပည္သားတို႔အတြက္  ထက္ျမက္ေသာ အက်ဳိးျပဳစာမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ဆရာႀကီး၏ ကဗ်ာမ်ားေၾကာင့္ အမႈမဲ့ အမွတ္မဲ့မေနလို။ ႏုိင္ငံအတြက္ ၀မ္းေျမာက္စရာရွိလွ်င္ ၀မ္းေျမာက္လာတတ္ၾကသည္။ ၀မ္းနည္းစရာရွိလွ်င္ ၀မ္းနည္းလာတတ္သည္။ တုိင္းျပည္အေရးသည္ ကိုယ့္အေရးဟူ၍ ျမင္လာတတ္ၾကသည္။

တန္းစီတိုးစား

ယေန႕ “နဂါးမင္း”  လက္ဖက္ရည္ဆိုင္တြင္ လူအေတာ္စံုသည္။ ကိုဘသစ္ တပည့္မ်ား ေက်ာင္းအား၍ လိုက္လာၾကသည္။

သူတို႕သည္ ကိုဘသစ္ႏွင့္ ေတာင္အေမရိကႏိုင္ငံတစ္ခုအေၾကာင္း ေဆြးေႏြးျဖစ္ၾကသည္။ ဗင္နီဇြဲလား (Venezuela) ဆိုေသာ ႏိုင္ငံတစ္ခုအေၾကာင္းပါ။

အနာဂတ္ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး၏ အသက္

ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး ျဖစ္စဥ္တြင္ “ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္” ၏ အခန္းက႑က အေတာ္ပင္ “အခရာ” က်ပါသည္။ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ ဒီမိုကေရစီ လူထုအံုၾကြမႈႀကီးမွ စတင္လွ်င္ သက္တမ္းအားျဖင့္ ၂၇ ႏွစ္ရွိခဲ့ၿပီ။ ၂၇ ႏွစ္ ဆိုသည္မွာ လူသားတစ္ဦးအတြက္ လံုး၀ၿပီးျပည့္စံုေသာအရြယ္ ေရာက္ျခင္း အပိုင္းအျခားထဲမွာ ရွိသည္။ အသက္ ၂၇ ႏွစ္အရြယ္ရွိ လူငယ္တစ္ဦးသည္ ပညာသင္ၾကား ဆည္းပူးမႈ ၿပီးျပည့္စံုၿပီး ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ လုပ္ငန္းခြင္ နယ္ပယ္တစ္ခုထဲသို႔ ေျခခ်ထားႏိုင္ၿပီျဖစ္ေသာ အရြယ္လည္းျဖစ္သည္။

သူတို႔က သုံးေယာက္တည္း ခရီးသည္က ၅၀

သူတို႔က သုံးေယာက္

ဘတ္စ္ကားေပၚမွ ဒ႐ိုင္ဘာနဲ႔ ယာဥ္ေနာက္လိုက္ ႏွစ္ေယာက္။ စုစုေပါင္း သူတို႔က သုံးေယာက္။ တကယ့္ကို သူတို႔က သုံးေယာက္တည္းပါ။

ကားေပၚေရာက္တုိင္း လြယ္အိတ္တစ္လံုး လြယ္ထားတဲ့ စပယ္ယာလို႔ ေခၚသူက လက္မွတ္လုိ႔ေခၚတဲ့ စကၠဴျဖတ္ပုိင္းေလး တစ္ခုကို ျဖတ္ၿပီး ပိုက္ဆံအေၾကြ ငါးျပားေစ့ကို လာသိမ္းယူပါတယ္။ ေနာက္ အေၾကြငါးျပားေစ့ကေန ဘယ္ေနရာစီးစီး က်ပ္ ၂၀၊ ေနာက္ က်ပ္ ၅၀၊ ေနာက္ က်ပ္ ၂၀၀ ျဖစ္သြားပါတယ္။ ပိုက္ဆံလာေကာက္သူက ဘာမွ ေျပာင္းလဲမသြားပါဘူး။

ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသည္ ေရာင္းကုန္မဟုတ္ပါ

(၁)

ၿပီးခဲ့တဲ့ ဧၿပီ ၁၄ ရက္ သၾကၤန္ကာလမွာ သမၼတ႐ံုး ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးေအာင္မင္းနဲ႔ ျမန္မာႏိုင္ငံ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ျပန္လည္ထူေထာင္ေရးလုပ္ငန္း ဗဟိုဌာန (MPC) က  တာ၀န္ရွိသူေတြ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံကို သြားခဲ့ပါတယ္။

ေလးရက္ၾကာျမင့္ခဲ့တဲ့ သူတို႔ခရီးစဥ္မွာ ျမန္မာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုင္ရာ အေၾကာင္းအရာေတြကို ဂ်ပန္အစိုးရ အဖြဲ႕၀င္ေတြနဲ႔ ေဆြးေႏြးခဲ့ပါတယ္။ ေဆြးေႏြးတယ္ဆိုတာထက္ သူတို႔ကို ေထာက္ခံဖို႔ စည္း႐ံုးေရးဆင္းတဲ့ ပံုစံမ်ဳိးပါ။

မုသား

စပိန္လူမ်ဳိးကဗ်ာဆရာ ရာမြန္ဂ်င္မနဲ႔ဟာ အားလပ္တဲ့အခ်ိန္ေတြမွာ သူ႔ဇာတိေမာဂါရြာတစ္၀ိုက္ကို လွည့္လည္သြားလာေလ့ ရွိပါတယ္။ အဲဒီလို လွည့္လည္ရာမွာ သူနဲ႔အတူ အေဖာ္အျဖစ္ ျမည္းကေလး ပေလတ႐ိုလည္း ပါလာေလ့ရွိပါတယ္။

တစ္ခါေတာ့ ရာမြန္ဂ်င္မနဲ႔ဟာ ပေလတ႐ိုနဲ႔အတူ လွည့္လည္ၿပီး ေန၀င္ခါနီးအခ်ိန္မွ အိမ္ကိုျပန္လာခဲ့တယ္။ ပေလတ႐ိုရဲ႕ ေက်ာေပၚျမည္းကုန္းႏွီးအိတ္တင္ၿပီး ျပန္လာရာ ရြာအ၀င္ေရာက္တဲ့အခါ လူညိဳညိဳတစ္ေယာက္က သူတို႔ကို ႐ုတ္တရက္ရပ္တန္႔ခိုင္းပါတယ္။ အဲဒီျမင္ကြင္းေလးကို ကဗ်ာစာဆိုက ေအာက္ပါအတုိင္း ေရးဖြဲ႕ခဲ့ပါတယ္။

“ေဟ့ ရပ္လိုက္စမ္း၊ မင့္ျခင္းေတာင္းထဲမွာ ေရာင္းစရာေတြ ပါလာသလား”

အမိႈက္

(၁)

မလိုအပ္၍ စြန္႔ပစ္သင္႔ေသာ (သို႔မဟုတ္) စြန္႔ပစ္ရန္ စုပံုထားရေသာ အရာကို “အမိႈက္” ဟုေခၚသည္။ ဘုရားခန္းႏွင့္ ဧည့္ခန္းေဆာင္တို႔၌ တြယ္ၿငိရစ္ေထြးေနေသာ ပိုးမွ်င္မ်ား၊ ဖြင့္ထားေသာ တံခါးခ်ပ္မ်ားမွ တိုးေ၀ွ႔၀င္ေရာက္လာေသာ ဖုန္မႈန္႔မ်ား၊ မီးဖိုေခ်ာင္၌ ႐ႈပ္ပြညစ္ေပေနေသာ စားၾကြင္းစားက်န္မ်ား၊ အိမ္ဥပစာ၊ ေက်ာင္းဥပစာတို႔၌ ေၾကြသက္လြင္႔၀ဲလာေသာ သစ္ရြက္ေၾကြႏွင့္ အိတ္ခြံ၊ ဘူးခြံမ်ား စသည္ျဖင့္ အမိႈက္ေတြက အေရအတြက္မ်ားလွသည္။

ယုံၾကည္မႈနဲ႔ လုပ္ရပ္

၁၈ ရာစုႏွစ္က ျဖစ္ပ်က္ခဲ့တဲ့ တကယ့္အျဖစ္မွန္ေပၚ မူတည္ၿပီး ႐ုိက္ကူးထားတဲ့ (Mutiny On The Bounty) ဆုိတဲ့ ႐ုပ္႐ွင္ဇာတ္ကား တစ္ကားဟာ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္မွာ ေပၚထြက္လာခဲ့ပါတယ္။ ဒီဇာတ္ကားထဲက အျဖစ္အပ်က္ေတြဟာ သေဘၤာတစ္စီးေပၚမွာ ျဖစ္ခဲ့ေပမယ့္ ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံထဲမွာ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့ပုံမ်ဳိးနဲ႔ သေဘာတရားခ်င္း သြားဆင္တူေနပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္မွာ ျဖစ္ပ်က္သြားတဲ့ အေရးအခင္းတစ္ခုကုိ အစအဆုံး ထုိင္ၾကည့္ေနရသလုိ ေတြ႕ျမင္ေနရတဲ့အျပင္ သင္ခန္းစာ ယူစရာေတြလည္း အမ်ားႀကီးပါလုိ႔ ဒီဇာတ္ကားကုိ ႀကိဳက္တဲ့လူ အေတာ္မ်ားပါတယ္။

မညီမွ်ျခင္း၏ရလဒ္

“ ႏိုင္င္ငံ့၀န္ထမ္းဆိုတာ တစ္ေျပးညီ ထားရမွာေလ။ လူတန္းစားကြာဟခ်က္ မ်ားလာတာေပါ့။ ကြာဟခ်က္ေတြ ပိုမ်ားလာမယ္။ တပ္မေတာ္နဲ႔ အရပ္ဘက္ ကြာဟခ်က္တစ္ခု ျဖစ္လာမယ္။ ေနာက္တစ္ခုက အရပ္ဘက္၀န္ထမ္းနဲ႔ ပုဂၢလိကစီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္တို႔နဲ႔ ကြာဟခ်က္ ျဖစ္လာမယ္။ အနည္းဆံုး သံုးခုျဖစ္လာမယ္။ လူတန္းစားကြာဟတဲ့ဥစၥာ အဆိုးဆံုးပဲ။ လူတန္းစား ကြာဟလာရင္ ဒါအကုန္လံုး ျပည္သူေတြပဲေလ။ ျပည္သူေတြ အလႊာသံုးလႊာျဖစ္သြားမယ္။ တစ္လႊာနဲ႔တစ္လႊာ လစာမတူတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ လစာနဲ႔ လူကို အတန္းအစား ခြဲပစ္လိုက္တယ္။ အဲ့ဒီ အေျခခံေပၚမူတည္ၿပီး မတူဘူး၊ မတန္ဘူးဆိုတာျဖစ္လာရင္ ဒါ လူတန္းစားကြာဟမႈကေန တစ္ဆင့္ ေသြးခြဲမႈေတြ၊ ေသြးက်ဲလာ

ယဥ္ေက်းမႈကို စကားေျပာၾကည့္ျခင္း

ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ဒီႏိုင္ငံက ေတာ္ေတာ္ေလးကို ယဥ္ေက်းမႈ ထြန္းကားတယ္။ ရပ္ကြက္ထဲမွာ။ စာသင္ေက်ာင္းမွာ။ လူေတြ ဆံုေတြ႔ၾကတဲ့အခါေတြမွာ။ ေဖ့စ္ဘြတ္ေပၚမွာကေတာ့ ယဥ္ေက်းမႈ အထြန္းကားဆံုးပဲ။ ကိုယ့္လူမ်ဳိးေတြ၊ အမ်ဳိးသမီးေတြ ယဥ္ ေက်းမႈ မပေပ်ာက္ေအာင္ ဆံုးမပဲ့ျပင္ေပးၾကတဲ့သူေတြ အေတာ့္ကိုမ်ားသား။ အ၀တ္အစား ၀တ္ဆင္မႈဆိုတဲ့အျပင္ ဗဟိဒၶသေဘာထားအေပၚ ျပစ္တင္ၾကတာေတြ မၾကာမၾကာ ေတြ႔ရတဲ့အခါ ယဥ္ေက်းမႈဆိုတာ ဘာလဲလို႔  ျပန္ျပန္ စဥ္းစားဖို႔ ျဖစ္လာရေတာ့တယ္။ ကြၽန္ေတာ္ယဥ္ေက်းမႈအေၾကာင္း စကားေျပာၾကည့္ခ်င္ပါရဲ႕။
 

စာေရးဆရာခံယူခ်က္

“စာေရးဆရာသည္ လူ႔ေလာကအထက္က သီးျခားရွိၿပီး သမာသမက္ လုပ္ႏုိင္တယ္လို႔ ဘယ္တုန္းကမွ မယုံၾကည္ဘူး။ စာေရးဆရာဟာ လူတန္းစားတိုက္ပြဲ ျပင္ပကေနလို႔ မရဘူး။ ေနဖို႔ မည္မွ်စိတ္ကူးယဥ္ မည္မွ် ဟန္ေဆာင္ေဆာင္ ကာယကံေျမာက္က်ေတာ့ ဘက္လုိက္ေၾကာင္း ဖံုးသမွ် ေပၚတာပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ စာေရးဆရာဟာ နားလည္ပါးလည္နဲ႔ကို ျပည္သူလူထုဘက္က ပါရမယ္။ ဘက္လိုက္ရမယ္။
 
သိန္းေဖျမင့္ - စာေပေ၀ဖန္ေရးတြင္ ဘယ္မွတ္ေက်ာက္ကို အဓိကထားမည္နည္း။ (စာေပသမားဂ်ာနယ္၊ စာ-၁၇)
 

ဒီသၾကၤန္လည္း အိမ္မျပန္ႏိုင္ခဲ့ဘူး အေမရယ္

(၁)
 
အိမ္နီးနားခ်င္းႏိုင္ငံမွာေရာက္ေနတာ သံုးႏွစ္ရွိပါၿပီ။ အိမ္ျပန္ျဖစ္တာေတာ့ သံုးေခါက္မရွိေသးပါဘူး။ မွတ္မွတ္ရရ အေဖဆံုးေတာ့ တစ္ေခါက္ျပန္ျဖစ္တယ္။ ဘန္ေကာက္ကေန မဲေဆာက္ကို ကားစီး၊ မဲေဆာက္က ျမ၀တီကူး၊ ျမ၀တီကေန ရန္ကုန္ ကားစီး၊ ရန္ကုန္ကတစ္ခါ အညာကရြာကို ကားတစ္တန္၊ ဆိုင္ကယ္ကယ္ရီတစ္တန္နဲ႕ ျပန္ခဲ့ရတာ။ ရြာေရာက္ေတာ့ ကိုယ္ပါ အသက္ေပ်ာက္ၿပီး အေဖ့ေနာက္လိုက္ရေလာက္ေအာင္ ခရီးကပန္းလွတယ္။ စိတ္ပန္းလူပန္း ေငြပန္းတဲ့ ခရီးေလ။ ေယာက္်ားရင့္မႀကီးေတြေတာင္ ေတာ္ေတာ္တန္တန္ မခံႏိုင္ေလာက္ဘူး။
 
(၂)
 

Pages